"" Purple Area: Massor av fingerborgsblommor var beställt

torsdag, juni 28, 2012

Massor av fingerborgsblommor var beställt

Jag gillar fingerborgsblommor, de ger ett vilt och härligt inslag i trädgården som bryter av fint även om man har en modern stil i övrigt. Jag har jobbat lite extra på mina i år, men inte lyckats alls. De är små och klena allihop och utspridda här och där fast jag tänkt mig en stor grupp. Puh, natur alltså, hopplöst. Den här är från min trädgård:



fin i och för sig, men... så här hade jag ju tänkt att det skulle se ut!!

Foto: Sköna Hem

5 kommentarer:

baratradgard sa...

Njae, jag tycker nog att fingerborgsblomman är mer av en solitär för att komma till sin rätt. Men fina är de! Jag hade EN förra året och i år har jag hittat TVÅ...lycka!

Sabelhagens Olivlund sa...

Den är så fin och romantisk tycker jag. Jag brukar strö ut frön där jag vill ha dem, och året efter kommer bladrosetten och år två blommar den. Förra året hade jag jättemånga, i år är det mest bladrosetter. Så nästa år blir det förhoppningsvis blomning:). Lycka till.
Kram Maria

Jessica Lindgren sa...

Och här kämpar vi lönlöst för att bli av med desamma. De är ju underbart vackra men så giftiga att vi inte vågar ha dem i närheten så länge vi har små barn som kan lockas att plocka.

Proforma - Irene sa...

Just nu blommar en fingerborg i min trädgård. Ståtliga!
Men jag känner igen det där, fast med akvilejan! Har den precis överallt i istället för i grupp. Känns mer som ogräs då och jag rycker upp allt jag ser.

purple area sa...

Kul med så mycket kommentarer, tack tack!!

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...