"" Purple Area: Besök hos Nydahl och test av min nya kamera

måndag, september 03, 2012

Besök hos Nydahl och test av min nya kamera

Häromdagen tog jag en liten tur till Nydahl i Skanör. Behövde lite inspiration och kanske också en och annan ny dekoration hemma. Gillade speciellt uteavdelningen med fina krukor och växter. Så fint det blir att bara lägga en blomma på ett fat såhär.


De här bilderna har jag tagit med min nya lilla kamera, en Canon Powershot S100. Den är otroligt liten och tar ändå högupplösta bilder och har funktioner som en systemkamera (eller åtminstone har den huvudfunktionerna). Jag är helt fascinerad av att det blir så pass bra skärpa ändå. För att inte tala om fördelen med att slippa springa runt med den stora tunga systemkameran när man är på semester eller som här på en shoppingrunda.

Foto Purple Area

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din hälsning inne hos mig.
Bra att du tipsar om en lätt o smidig kamera,
Har många gånger känt att jag borde ha ngt komplement till min systemkamera. Eftersom den är rätt stor o tung så blir det ju att man int alltid orkar slarva den med fast man skulle ha saker att dokumentera.

Härliga inspirationsbilder du bjuder på.

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Åh så fint och härligt med det grönskande gröna. kram Victoria

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Nästa gång jag tar en tur till södra Sverige blir det ett besök där, ser fint ut! Kul med den lilla kameran, måste jag kolla närmare på. /H

Kanel & Cayenne sa...

Fina bilder. Kul med en ny kamera! :) /Nellie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...